Journey to St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Nikki Brouwer - WaarBenJij.nu Journey to St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Nikki Brouwer - WaarBenJij.nu

Journey to St. Lucia

Blijf op de hoogte en volg Nikki

06 Februari 2015 | St. Lucia, Saint Lucia

Ik zit nu in het vliegtuig en aangezien in nog 5 uur moet, terwijl ik het gevoel heb alsof ik er al 5 uur inzit, dacht ik ik ga vast een verhaaltje typen! Update: het verhaal’tje’ is meer een verhaal geworden.

Tot nu toe is alles goed gegaan. Na het afscheid op schiphol ben ik gelijk na de douane even snel naar de wc gegaan om op te frissen.  Zin om winkeltjes te kijken had ik niet echt dus besloot ik maar vast naar de gate te lopen, wat een erg goede keus was. Ik denk dat ik er wel een half uur over heb gedaan om bij de gate te komen. Mocht je ooit gate D23 hebben, dit is VER! Er leek geen einde aan te komen haha. Toen ik bij de gate plaats had genomen werd al omgeroepen dat we elk moment gingen boarden, hoezo timing? Na al dat lopen bleef ik, in tegenstelling tot zowat alle andere passagiers lekker zitten, afvragend waarom al die mensen zo’n haast hadden en al in de rij gingen staan. Dat antwoord kreeg ik toen ik als een van de laatste het vliegtuig in ging. Blijkbaar waren 2 stuks handbagage toegestaan op deze vlucht (wat ook wel handig was voor mij want me plastic tas was inmiddels aardig gevuld) met gevolg dat ALLE bagage ruimtes al goed gevuld waren. Achja, ik heb me tas en plastic tas maar onder de stoel voor me geschoven. We vertrokken wat later, rond 19:00 denk ik en toen gingen we ook eerst nog een kwartier naar de startbaan taxiën. :P Volgens mij kwamen we iets verlaat in Londen aan maarja ik had toch alle tijd van de wereld. Ik zat vooraan in het vliegtuig dus was er als één van de eerste ook uit. Bordjes volgen richting “bagage reclaim” en toen ik daar aankwam was me koffer al rondjes aan het maken op de band. (wow snel!) Nou daar het moment waar ik zó tegenop zag.. lekker slepen met al die bagage. Natuurlijk stond de weg goed aangegeven en ik wist welke bushalte ik moest hebben dus de bus was ook zo gevonden. Ik was wel érg blij dat ik me “jas” mee had want brrr wat was het koud. Na even wachten kwam daar mijn transfer naar het hotel. Gelukkig hielp de chauffeur even met mijn koffer in de bagage ruimte gooien  En ready to goo.

Het hotel was simpel, maar echt dikke prima voor 1 overnachting. Inchecken ging redelijk soepel al verstond vrij weinig van het britse accent, gewoon vrolijk ja knikken :p. Ik moest ook al een transfer tijd afspreken, misschien had ik even een opfriscursus klokkijken in het Engels moeten volgen want dat ging vrij stroef hahaha. Uitendelijk had ik iets afgesproken, waarvan ik eenmaal op me kamer aangekomen dacht huh? Klopt dit wel. Ik had haar verteld dat ik 10 uur vloog en zij had gezegd dat ik dan 2 uur van te voren op het vliegveld moest zijn. 8 uur dus. Ik dacht alleen dat ze het had over de bus van half 9 wat een beetje raar zou zijn want dat zou wel erg krap worden. Ik besloot voordat ik ging bellen met de receptie even te googlen naar kloktijden in het engels HAHA. Toen kwam ik erachter dat ik het gewoon verkeerd begrepen had ^^ Ik heb niet heel geweldig geslapen, het bed bleek iets harder dan het er in eerste instantie uitzag en de kamer was bloedheet. Toen ik weer wakker werd om 12 en besloot het raam open te doen werd het nog erger want blijkbaar zat het naast een drukke weg dus heel vrolijk werd ik niet van dat open raam. Heb het toen maar even kwartiertje laten luchten en weer snel dichtgedaan. Na nog 10x wakker te zijn geworden (waarschijnlijk ook zenuwen) ging mijn wekker. Ik nam iets te veel tijd dan ik eigenlijk had ging om 07:20 naar de receptie, waar gelukkig niemand anders was om uit te checken. Uitgecheckt en hop de bus in.

Ik was ruim op tijd op het vliegveld, en bij de bagage drop off was het ook niet erg druk dus om half 9 was ik al door de security. Nou kan je dan leuk winkels gaan kijken maar mijn handbagage was me echt veeeeel te zwaar (ik heb wel een uitzondering gemaakt om wat la vie ebelle op te spuiten (a).Toen besloot ik mijn laatste 4 pond te spenderen aan een flesje water (bitches in londen hebben het kraanwater op de wc warm gemaakt zodat ik als slimme hollander me leeg meegenomen flesje lekker niet kan vullen) en een jus d orange voor bij me c1000 croisantje  Even een half uurtje zitten chillen en toen was mijn gate bekend dus daarheen gelopen, voor de 100e keer naar de wc. En in de gate gaan zitten, nou ik zat nog geen 10 minuten en toen werden de eerste mensen al geboard haha. Ik heb nog nooit zulke goede aansluitingen gehad xD. Eenmaal in het vliegtuig vertrokken we om 10 uur nog niet waarnaar de captain omriep dat er “iets” “ergens” mis was (ik verstond hem uiteraard niet) en dat er een monteur aankwam, dit ging een vertraging van zo’n 20 minuten opleveren. We vertrokken uiteindelijk iets voor 11 dacht ik. Jammerr! Meevallertje was wel dat ik dacht dat we 9 uur zouden vliegen maar het waren er maar 7 en een half ofso haha. Heb inmiddels de film If i stay gekeken en heb net me “lunch” op, een pasta (heeeel vet :p) met wat aardappels en sla en een kaiserbroodje die smaakte naar schimmel  Maar met als kers op de slagroom chocolade fudge met caramel ^^ Nou meer kan ik tot nu toe niet vertellen. Ik denk dat ik me ogen dichtgooi met wat muziek in me oren en hopen dat als ik wakker word het nog max 2 uur is, dan kan ik nog net een filmpje kijken en dan zit het er alweer op. As simple as that!

Inmiddels zit ik niet meer in het vliegtuig haha. De reis is verder nog goed verlopen. Alleen bij customs zeiden ze dat ze me maar voor 42 dagen kon laten blijven, dus ik ben over 6 weken weer terug hahaha. Nee, ik moest iets met formulieren en in de stad doen ofso. Ik ga het maandag op stage wel vragen. Na nog een heftige busrit van een uur kwam ik aan bij Sandals. Samen met 2 andere interns, 1 uit taiwan en nog een uit de buurt van Londen. Toen werden we naar de huisjes gebracht. Spannend! Julie (andere nederlandse meisje was er namelijk al) maar gelukkig zit ik bij haar, erg gezellig! Vanavond hebben we vol entertainment gegeten bij de street party van Sandals, welke blijkbaar elke vrijdag avond is. We hebben nog vrij tot maandag dus dat is ook wel fijn  morgen gaan we geloof ik even boodschappen doen (en naar het strand :D?). ’s Avonds hebben we een full moon party op het strand ^^

Oja, ook nog leuke bijkomstigheid ik loop blijkbaar toch stage bij 3 afdelingen in plaats van alleen front office. Mijn eerste maanden worden als butler? Dan front office en dan conciërge HAHA. Ohgod! Butler?! Heb ik weer, pak lekker zelf je cola.

Nou ik ben echt mega moe, dus ik ga slapen!

Liefs en een dikke kus van mij x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: St. Lucia, Saint Lucia

St. Lucia

Stage Sandals regency La Toc

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2015

Just an update!

09 Februari 2015

First days

06 Februari 2015

Journey to St. Lucia
Nikki

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 5567

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 31 Juli 2015

St. Lucia

Landen bezocht: