First days - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Nikki Brouwer - WaarBenJij.nu First days - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Nikki Brouwer - WaarBenJij.nu

First days

Blijf op de hoogte en volg Nikki

09 Februari 2015 | St. Lucia, Saint Lucia

Hoi!
Ik word nu al gek van alles 100x vertellen dus we gaan het toch maar zo doen :)

Nou na mijn vorige verhaal was ik dus nog 2 dagen vrij om even te relaxen. So I did! Een meisje van het andere stagiaire huisje zit er al een half jaar en had vrij gekregen om ons een beetje rond te leiden. Zaterdag zijn we naar Castries gegaan, de hoofdstad. Vanaf ons resort rijd daar op bepaalde tijden gratis een staff busje heen. Eenmaal daar aangekomen naar de bank om te pinnen. Natuurlijk (nee eigenlijk niet natuurlijk, helemaal niet Nikki achtig) was ik vergeten om te checken of ik wel geld op me rekening had. Ik besloot om 100 EC te pinnen in de hoop dat ik nog wel 30 euro op me rekening had staan haha.

Al gauw bleek alleen dat ik het met 100 EC natuurlijk voorlopig nooit ging redden en aangezien die bank het bij sommige niet deed en we nog naar een ander gingen probeerde ik daar nogmaals 150 EC te pinnen. Maar helaas pindakaas dat wou niet xD, nog een poging om 100 EC te pinnen lukte wel dus ik had blijkbaar nog maar zo’n 70 euro op me rekening haha.
Eerst volgende stop was de lokale provider, Lime. Hier heb ik een lokaal simkaartje gescoord. Daarna naar de bushalte gelopen om verder te gaan richting Gros Islet. Volgepropt busje in en gaan! Ongeveer kwartier later waren we daar en dat koste maar 2,50 EC (80 eurocent). Eenmaal daar aangekomen had ik wel honger. We hadden niet echt ontbijt in huis behalve wat rijstepap zondersmaak, bessen en een banaan haha. Dus daar even een lekkere kipwrap gekocht . Eindebestemming was het strand, dit was vanaf de bushalte nog wel een pokke eind lopen. Iets van 20 minuten denk ik. Toen we eenmaal daar aangekomen waren en lekker op een strandbedje geploft waren mochten we echter maar 20 minuten genieten van dit gevoel. Het begon te regenen, en het was niet van plan nog te stoppen . Door de regen teruggelopen richting de bushalte, hier was ook de supermarkt dus daar even een tussenstop gemaakt om wat spullen in te slaan.

Ik was even vergeten dat boodschappen in de caribbean FUKING duur zijn. Erg karig boodchappen gedaan dus. Wat brood, boter, zout, noodles, hamburgers (haha), aardappels, rijst, waspoeder en wat drinken. Niet echt goed over nagedacht blijkt later.

’S Avonds zouden we een Full moon party hebben. Maar zoals ik al zei, het begon met regenen en het stopte niet meer. De full moon party werd afgelast. Eigenlijk was dat niet heel erg want ik had even een “napje” gedaan, wat geen goed plan was want ik werd er alleen maar meer moe van.

Zondag ochtend, nog steeds regen  BOEEE. Na een rondje resort gedaan te hebben op hoop van zegen naar het strand op het resort gelopen en neergeloft, en jawel.. de zon ^^ Alleen was er een moment in Nederland dat mijn koffer te zwaar was, en ik het een slim idee vond om mijn zonnebrand eruit te halen haha. Ik heb wel wat van Julie genomen maar niet extreem goed ingesmeerd dus. Een paar uur later was ik dus lekker rood!

Vandaag, maandag hadden we introductiedag bij het andere resort. We moesten om 8:15 (ja,ja wie had gedacht dat ik ooit nog om die tijd me bed al uit zou zijn) met de bus richting Grande. Het was ongeveer een half uurtje rijden denk ik. Eenmaal aangekomen ging alles lekker caribisch uiteraard, dus we begonnen pas om 9:30 denk ik. Het was een erg vermoeiende dag haha. Het begon met een presentatie over de geschiedenis van Sandals, over de opdrichter van Sandals, over de misie en visie, de protocollen, de andere merken en weet ik het allemaal wat nog meer. Tot de lunch waren al deze presentaties en filmpjes. Wat op zich nog wel interessant was. Ze hebben wel echt hart voor de zaak in ieder geval haha.

De lunch was heerlijk, we mochten eten in bay side restaurant waar een buffet was met allemaal lekkere dingen. Ik was wel weer toe aan lekker eten aangezien onze boodschappen/budget skills niet erg goed waren verlopen (zaterdag aten we hamburger met friet(we dachten alleen dat we een oven hadden, die we niet bleken te hebben dus friet gebakken in een pan?!?!) en zondag hamburger (ja alweer, enige vlees haha) met gebakken aardappels en noodles oja en de rest van de dag niks op wat brood met boter en zout na)

Na de lunch begon de ellende pas echt. We hadden vrijdag een boekje gekregen, intern handbook. Wij als ijverige interns hadden dit natuurlijk al zelf doorgelezen enzo. Blijkbaar zijn ze dat hier niet gewend want de rest van de middag, lees: van 14:00 tot 17:00 hebben we besteed aan zo’n 10.000 regels en procedures doornemen. HALLELUJA.

Nou rond half 7 waren we vandaag thuis, nog even wat noodles naar binnen gewerkt. Verhaaltje typen voor jullie en dan zo slapen haha. Morgen begint het echte werk als het goed is echt!

Butler Nikki. wish me luck

Liefs, Nikki

  • 10 Februari 2015 - 18:34

    Mandy:

    Hoooooi sis, Handig en leuk dat je een website hebt opgericht!
    Mooi verhaal over je eerste avonturen!
    Hopelijk komen die budget/boodschapskills vanzelf

  • 10 Februari 2015 - 19:09

    Annemarie:

    Helemaal leuk , hoop dat er nog vele verhaaltjes volgen. Liefss xx

  • 11 Februari 2015 - 14:51

    Fritsie:

    Hi Nikki grappig en leuk verhaal zitten wel grappige dingetjes bij voor later als eens gaat trouwen gniffel
    Eiland en resort ziet er goed uit ( kost het voor 2 weken) incl. ticket ?
    Geniet ervan zolang er ruimte voor is en pas op voor de zon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: St. Lucia, Saint Lucia

St. Lucia

Stage Sandals regency La Toc

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2015

Just an update!

09 Februari 2015

First days

06 Februari 2015

Journey to St. Lucia
Nikki

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 5565

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 31 Juli 2015

St. Lucia

Landen bezocht: